Buscar
  • Foto del escritorEsperit Viatger

Retrat de Palamós. En família.

Actualizado: 24 ene 2019

El dijous 4 de gener, a l’obrir els ulls, una llum em va enlluernar. Tot i ser al mes de gener el sol brillava com mai i feia molt bona temperatura, així que, la meva família i jo, vam decidir passar el dia a la platja. Ens vam aixecar cap a les 9 del matí i vam fer un petit equipatge amb tovalloles per a prendre el sol.

El nostre destí era Palamós, un petit poble de la costa brava on estiuejava quan era petita. Vam pujar al cotxe i en dues hores ja podíem notar la satisfactòria olor del mar i la platja.

“La veritat és que trobava a faltar la brisa del mar, els carrers de Palamós i als seus habitants i va ser un bon dia per tornar a viure els dies d’estiu que he passat en aquelles platges.”

La nostra primera parada va ser a “Cala Castell”, una bonica platja amagada que els turistes mai arriben a trobar, on el mar calmat i la sorra calenta ens mostren unes precioses vistes. Allà vam gaudir de passeigs per la sorra mentre el sol acariciava la nostra pell i, finalment, tot i ser al mes de gener, vam ficar-nos a la transparent i congelada aigua del Mediterrani. Mentre preníem el sol estirats a la tovallola ens va entrar la gana i vam decidir anar a dinar.

A vint minuts trobàvem el nostre restaurant preferit d’aquesta zona: “Restaurant El Pla”. Allà vam menjar un deliciós arròs negre amb calamar i de segon un bon lluç a la planxa. Aquest restaurant és molt recomanable per anar entre setmana perquè cada dia tenen un menú del dia diferent amb molt bon menjà i un preu assequible. Quan vam acabar de dinar, cap a les quatre de la tarda, vam decidir anar al poble i donar un passeig pel centre. Primer vam anar al port de Palamós i vam poder gaudir d’una bonica posta de sol on el cel es va tenyir de rosa.

També vam veure com els pescadors arribaven amb els seus vaixells i deixaven el peix a la llotja. Si us animeu, el museu de la pesca, situat al port, és un bon lloc per aprendre una mica més sobre la vida dels pescadors i sobre el peix que mengem habitualment. Més tard vam anar a donar una volta pels comerços del centre i a prendre una coca-cola abans de tornar a casa.

La veritat és que trobava a faltar la brisa del mar, els carrers de Palamós i als seus habitants i va ser un bon dia per tornar a viure els dies d’estiu que he passat en aquelles platges i carrers d’aquest poble tan bonic.